GOD loves u, Evan Almighty~

这是上周日才播放来看的一部影片。我想那个时候的我之所以不想和没有多大的兴趣去看,也许就是还不是时候。因为假如那时候我真的看了的话,我只能说我看过了,而不能说我看懂了。
戏里头的Evan因为期望当上议员后的他可以有能力改变世界,于是上帝给予他一个机会-建方舟。然后,故事就从此延生开来......

GOD: Let me ask you something. If someone prays for patience, you think God gives them patience? Or does he give them the opportunity to be patient? If he prayed for courage, does God give him courage, or does he give him opportunities to be courageous? If someone prayed for the family to be closer, do you think God zaps them with warm fuzzy feelings, or does he give them opportunities to love each other?

GOD: How do we change the world?
Evan: One single act of random kindness at a time.
GOD: [spoken while writing A-R-K on ground with a stick] One Act, of, Random, Kindness.

上帝对于每个子女的爱,就是给予你机会去创造和体验你的梦想。祂不会茫茫然直接全盘托出最后的结果,因为生命是给活着的人,所以活着就必须体验生活中所带来的甜酸苦辣。^_^

Comments

Popular Posts