诗歌篇

翻呀翻的时候,那本书的测试中竟然也可以算出哪一首最适合你个性的诗。
于是,我的诗诞生了。^_^

My heart leaps up
My heart leaps up when I behold
A rainbow in the sky:
So was it when my life began;
So it is now I am a man;
So be it when I shall grow old,
Or let me die!
The child is father of the man;
And I could wish my days to be
Bound each to each by natural piety
-William Wordsworth (1770-1850)

我心雀躍
我心雀躍,當看到
彩虹在天際:
過去如此,當我年幼稚嫩;
現今如此,我已是成人;
將來如此,當我垂老,
不然,寧死矣!
小孩是大人的父親;
願以自然的虔敬之情
將來日一一緊密連繫。
-華茲華斯 (1770-1850)

Comments

Popular Posts